gruppeordningen på Rønnevangsskolen


af bdp, Thursday 4. November 2010, kl. 20:51 (33 dage siden)

Kære borgerlige og radikale politikere.
Jeg skriver til Jer, Idet jeg nu både på dialogmødet og i dette forum har læst om hvorfor Rønnevangsskolen skal lukkes.
Jeg er ikke bosiddende i kommunen, men har en dreng på næsten 14 år, Jonas,som går i Gruppe 4. Jonas blev i sin tid, efter flere klager fra hans mor og mig placeret i specialtilbudet på Rønnevangsskolen.
Det tog ham 3 år at falde til i klassen, han var før sommerferien på 3 klasses niveau i flere af fagene, heraf dem man skal til eksamen i.
Alle med børn i Rønnevangsskolen står foran store omvæltninger, ingen tvivl om det, men os der har børn i specialtilbudet, står nok foran de største. For mange af os, er det en kamp hver dag, om at vores børn kommer op, går i skole, forstår hvad andre forventer af dem. De har ikke den indsigt/indlevelse som andre har. Vores børn har brug for struktur, rolige omgivelser og ikke for mange forandringer, da det kan ødelægge hele deres dag.
Al den postyr der er, gør at de ikke kan fokusere på det der er vigtigt, nemlig indlæring.
Vi kan ikke som så mange andre, tage det lidt mere roligt, da der hele tiden er kul på, for omverdenen tager ikke hensyn til om man har diagnose eller ej.
De problemer vi havde i sin tid med Høje Taastrup kommune skal nu til at gentage sig her i Københavns kommune. Det er komplet umuligt at komme igennem nogen steder, så det giver os mange store bekymringer.
Derfor er det med gru jeg ser frem til de problemer det skaber, når han skal flyttes.
I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål, som jeg ikke mener er blevet belyst:
1. Der er pt 10 børn fra andre kommuner i specialtilbudet på skolen, har i konsulteret deres kommune omkring skoleflytning?
2. Kurt oplyste, at de havde talt med lærerne omkring dette? Hvilke lærer drejer det sig om, for de lærer jeg har talt med i specialafsnittet er ikke blevet spurgt?
3. Hvilke specialister (kurts ord til dialogmødet) har I konsulteret om dette? Mange af børnene i specialafsnittet har forskellige diagnoser og reagerer forskelligt på dette? Landsforeningen for autisme er ikke spurgt? De øvrige foreninger ej heller?
4. Hvad gør man med de børn, som har en diagnose, men som ikke går i specialtilbudet?
Jeg kan nævne, at formanden for landsforeningen for autisme oplyser, at man ikke for en hver pris skal sammenføre specialklasser i et stort tilbud, da det ikke nødvendigvis er det bedste.
Venlig hilsen
Bjarne Dahl Pedersen
far til Jonas gr. 4

Hele tråden: